Horsens-virksomheden Multicheck A/S er vokset ud af sine nuværende rammer og opfører derfor et helt nyt domicil i Business Park Bygholm. Byggeriet vil stå færdigt senest 1. februar 2024.
Der blev skålet i champagne hos handels- og servicevirksomheden Multicheck kort før jul. Her blev der nemlig underskrevet kontrakt med totalentreprenøren Lokato om opførelsen af et nyt domicil i Business Park Bygholm i det vestlige Horsens.
Her købte Multicheck forrige år en 13.500 m2 stor grund for at imødekomme den vækst, som virksomheden forventer i de kommende år.
Byggeriet omfatter to sammenhængende bygninger på i alt ca. 4200 m2, hvoraf Multicheck selv skal bebo ca. 2200 m2. De resterende kvadratmeter lejes ud til en anden virksomhed, som der allerede er indgået lejeaftale med.
”Vi ser meget frem til at gå i gang med byggeriet. Jeg er sikker på, at vi med placeringen og faciliteterne i Business Park Bygholm har fundet de optimale rammer for vores medarbejdere og vores organisation, så vi kan fortsætte den spændende rejse, vi er på,” siger Lars Kramer, stifter og administrerende direktør i Multicheck A/S.
Multicheck blev stiftet i år 2000 og er siden blevet en markedsførende leverandør af primært røntgenudstyr, checkvejere, mærkningsudstyr og metaldetektorer til blandt andet fødevare- og pharmaindustrien.
Qua solide økonomiske resultater de seneste mange år og en medarbejderskare, der pt. omfatter 22 medarbejdere i Danmark, er Multicheck ganske enkelt ved at vokse ud af de nuværende rammer på Egeskovvej i det nordlige Horsens, hvor virksomheden har boet siden 2007 i egen bygning.
”Det er muligvis ikke det optimale tidspunkt at bygge nyt på, men når vi vælger at tage det her skridt, er det fordi, vi heller ikke synes, vi har råd til at lade være. Vi er i en rigtig god gænge som virksomhed, og vi har brug for såvel mere plads som bedre faciliteter, hvilket vi får med det nye domicil,” siger Lars Kramer.
Det nye domicil bliver som nævnt på ca. 4200 m2 fordelt på to sammenhængende bygninger, begge på to etager.
I Multichecks bygning skal virksomhedens serviceafdeling bo på stueetagen, mens salg og administration får første sal. Byggeriet bliver tidssvarende og moderne med blandt andet lager i fuld højde, brandsikret rum til håndtering af forbrugsvarer, mødelokaler og en række mindre kontorer til medarbejderne i salg.
Byggeriet går i gang ultimo januar eller primo februar, og det nye domicil skal stå færdigt senest 1. februar 2024.